Great Ocean Road! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van boudewijn van der Flier - WaarBenJij.nu Great Ocean Road! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van boudewijn van der Flier - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road!

Door: Junior

Blijf op de hoogte en volg boudewijn

11 Februari 2007 | Australië, Adelaide

Een goeden dag

We hebben weer veel te lang in melbourne gezeten!
Wel leuk, een dag lang op je luie deriere tennis kijken en een beetje aan sight seeing doen!
Maar daar moest toch ook eens een eind aan komen!
Vandaar dat we(nieuwe groep; uit bijna zelfde personen: Pieter, Patrick, Marjon, Niels en ik)
besloten met z'n 5e de Great Ocean Road te doen!
Zodoende hebben wij bijde auto's wederom een servicebeurt gegeven om er zeker van te zijn dat we niet ergens midden op onze reis vast kwamen te staan!

Aanvang van de reis richting de Great Ocean Road.

Donderdag 25 Jan,

Eindelijk weg uit Melbourne!
Met de twee auto's > Holden Jackaroo en Nissan Patrol rijden we richting ocean Grove!
een plaatsje wat net voor het begin van de Great Ocean Road licht!
Daar hebben wij alles klaar gezet voor de eerste nacht van deze wederom onvergetelijke ervaring.
We stonden toen op een billige camping naast een weg dus dat was minder!
Niels en Marjon sliepen in een tentje, Patrick sliep in zijn Nissan Patrol en pieter en ik sliepen in onze Holden Jackaroo.

Vrijdag 26 jan,

Zo snel mogelijk de ochtend benut om weg te komen uit Ocean Grove om een begin te kunnen maken aan de Great Ocean Road.
We zijn hebben onze eerste stop gemaakt bij het plaatsje Lorne.
Waar we een Free Camping hebben kunnen vinden midden in de bossen, een flink stuk de bergen in rijden.
Daar stonden we naast een stel aardige buren die een flinke cros motor hadden staan.
Na 5 minuten rond te hebben gehangen en alles te hebben opgezet zijn we gelijk terug gereden naar de zee die aan het begin was van de weg naar de Camping.
daar een beetje met een balletje over gegooit en beetje genikst en toen zijn we weer terug gegaan om nog een beetje met daglicht wat eten te maken en nog even te kaarten.

Zaderdag 27 Jan,

Zijn we vrij vroeg opgestaan om naar een golf baan te gaan om kangaroo's te kijken!
Die daar echt overal op de baan rond huppelen!
Daarna zijn we doorgereden naar een look out
waar je een mooi stukje Great Ocean Road kan zien!
daar een paar pica's genomen en toen verder gereden naar de volgende halten.
We zijn toen via een Highway die hier overigens echt overal lopen, naar een hele mooie waterval gereden.
Hier ook weer een aantal mooie foto's kunnen maken!
Daarna zijn we naar een camp spot gereden waar we die avond bij een stelletje hebben gezeten die een vuurtje hadden!
Wat hier totaal niet mag vanwegen de Total Fire ban.
Je mag hier dus geen vuurtje maken!
Na een maal gewaarschuwd te zijn hadden ze toch het vuurtje weer aangemaakt en na dat een ranger ze had gespot een boete gekregen en moesten ze gelijk hun spullen pakken.
Wij toen nog even zitte praten en toen maar gaan pitte!

Zondag 28 Jan,

Zijn we doorgereden tot ongeveer 20 minuten rijden voor Apollo Bay.
Waar we erg veel Koala's hebben gezien!
Een daarvan had een kleintje.
ik heb toen nog in een bom gezeten om een koala maar eens van dichtbij te kunnen bekijken!
Dat is gelukt ik heb 5 Centimeter van een koala af gezeten!
Heel erg vet om mee te maken!
Ook omdat het iets is wat je in nederland niet zomaar mee maakt!
Je zou dan naar de dierentuin moeten maar dan lukt het je ook niet om zo dichtbij te komen!

Op die camping hebben Marjon en Niels hun tentje op gezet en zijn we( Pieter, Patrick en ik) de zee in gedoken om weer eens flink met de golven te spelen wat een tijd geleden was voor ons!
Daarna voor onze begrippen hier, een dure douche gepakt!
Ik was zo slim om daar een zeeppompje van de muur te schuiven en die in de douche te laten staan.
Wij hebben toen voor die douche 10 dollar moeten betalen!('t was de moeite waard!)
Een heerlijke douche gehad.

We hebben toen wat te eten gemakt ergens op een afgelegen rest area.
Toen het stelletje terug gebracht naar de camping en zijn toen zelf met de twee auto's 5 minuten doorgereden naar een mooie, naast de weg gelegen reast area.
(Met waar we de volgende ochtend achter kwamen, een mooi uitzicht op de Great Ocean)
Om daar nog een potje te kaarten en de auto's slaap gereed te maken.

Maandag 29 Jan,

We zijn toen doorgereden naar Apollo Bay.
Om daar in een cafetje rustig een lekkere cappucino naar binnen te werken een rustig een potje te schaken!
Na daar iets van 3 uur te hebben gezeten zijn we wat boodschappen gaan doen in de supermarkt en zijn we door gereden naar Cape Otway.
Daar een paar mooie kiekjes gemaakt van de Great Ocean Road en toen door gereden naar Cape Otway National Park.
mooie plek gelegen aan de zee met een hele mooie vieuw.
het strand was daar alleen wat minder.
Het was meer staan dan zand, dus we konden er niet zwemmen of iets dat vonden we toch een beetje trikkie.
We hebben daar toen wel een beetje over de stenen gelopen en van alles gezien.
zee sterren, anemonen, krabbetjes en kogel visje.
Er zaten op deze plek weer koala's.
Je raakt er zo onderhand aan gewent.
Toen nog even zitte kaarten en wat praten.

Dinsdag 30 Jan,

Toen zijn we doorgereden naar Port Campbell.
Een zwaar nutteloos dorpje met 1 winkeltje en een paar souvenier winkeltjes maar meer ook niet eigenlijk!
Daar hebben we Niels en Marjon in een hostel gestopt en zijn we met z'n 3e door gereden naar de London Brige.
Een stuk steen op de Great Ocean Road wat zo gevormt was door de zee dat het op de London Brige leek.
Maar een van de 2 bogen van de brige was al ingestort.
Op die spot hebben we toen wat te eten gemaakt en hebben we genoten van het schouwspel van een colonie pinguin's die daar op dat ene stukje strand zaten!
Die beesten leggen gemiddelt iets van 40 tot 80 Km zee af.
Hoe kan je dan in godsnaam je hol weer terug vinden elke stukje zee is zo ongeveer het zelfde maarja!
het was een fijne dag!
Na dat mooi's gezien te hebben zijn we doorgereden naar een afgelegen weggetje waar ew bijna een kangaroo hebben doodgereden!
Die schoot nog net weg vlak voor de auto gelukkigerwijs.

Woensdag 31 Jan,

We zin toen terug gereden naar de 12 Apostles.
Voor de mensen thuis die niet weten wat dat inhoud.
Het zijn hele oude stukke steen die midden in de zee staan die zijn overgebleven van het wegslaan van het land door de zee.
Het waren er ooit 12 maar door de ruwe zee zijn er op het moment nog maar 9 over om te fotograferen.
Toen nog een aantal mooie Vieuwing area's ingesnelt om nog een aantal mooie foto's te maken, en vervolgens aanstalte gemaakt richting het einde van de Great Ocean Road.
Naar het plaatsje genaamt Warnambool.
Daar op dat moment eigenlijk niks te beleven viel dus zijn we een stuk het land in gereden richting het plaatsje Dunkeld.
Een heel erg billig plaatsje waar we wat hebben gegeten en meer eigenlijk ook niet.

Donderdag 1 Feb,

Die ochtend besloten we uit elkaar te gaan.
Niels en Marjon hadden nog geen zin om in Adelaide aan te komen maar wij vonden het toch wel tijd worden daarvoor.
We hebben toen de auto van Patrick aan de twee Brabanders mee gegeven en zijn zelf met de Jackaroo verder geknort.
Er werd gezegt dat het ongeveer 5 uur rijden was vanaf de plek van vertrek.
Onderweg een aantal mooie plekjes gezien.
Watervallen met giftige slangen, dode schildpadden en een heleboel visjes.
daarna zijn we zo snel mogelijk doorgereden maar het was toch meer dan verwacht!
Wij denken nogsteeds dat de duur van de australiesche uren korter is dan de duur van de nederlandse
We hebben er in totaal namelijk iets van 9 uur over gedaan om eindelijk in Adelaide aan te komen!
Desalnietemin na een goed gesprek over de telefoon door de it'er in een degelijk hostel aangekomen.
We hadden een familie kamer gekregen!
Een kamer voor 5 personen met 1 dubbel bed (wat ik inbeslag had genomen) waar nog een bed bovenop was gezet en 2 normale bedden.
We hadden dus even lekker de ruimte voor ons allemaal.

Zo hebben we een einde gemaakt aan een van de mooiste wegen (met mooi weer) door australie.

Vrijdag 2 Feb,

Totaal niet kunnen uitslapen vanwegen dat we de auto moesten wegbrengen met de achterliggende gedachten dat we 2 dagen later richting Uluru zullen gaan.
Na de auto weg te hebben gebracht zijn we wat gaan winkelen en hebben Pieter en Patrick een totaal nieuw tenu gekocht!

Zaterdag 3 Feb,

Was het echt heel erg warm.
We hebben toen de auto op kunnen halen en zijn toen gelijk mmaar boodschappen gaan doen voor de reis naar Uluru.
Voor de mensen die niet weten wat dat woord inhoud.
(Het is een stuk steen midden in Australie die de Aboriginals al jaren lang aanbidden.
Het is tevens ook de heiligste steen die er is,
Vinden de Abbo'd dan.
Eens per jaar hebben ze daar een Ritueel waar niemand bij is uiteraard.
Op dat moment word het dan ook totaal afgesloten en mag niemand er naar toe.)
Het kwam er op neer dat we voor ongeveer 7 of 8 dagen eten moesten hebben.
We hebben toen voor +/- 172 dollar aan eten gehaald.
Dat komt neer op:
24 blikjes groenten,
12 blikken fruit,
25 zakjes noodels,
2 grote en 2 kleine zakjes instand mashed potatoes en 108 liter water.
plus nog wat nodige dingen voor de auto.

tot zover the story, from Melbourne along the Great Ocean Road to Adelaide.

Thanks for reading and be there the next time for more info about my journey.

Catch ya all later!
Much love and Hugs to ya all.
No worries m8.

• 11 Februari 2007 - 08:39

Winette:

Gaaf gaaf gaaf. Hi lieverd. We zijn even een dagje GR op en neer. Papa zal je vandaag proberen te bellen. Veel Liefs van ons allemaal. Knuffel.

• 12 Februari 2007 - 06:04

Joost:

das nou weer een kike verhaal dit moet je aan je klijn kinderen vertelen

gr joost

• 16 Februari 2007 - 19:51

Mamma:

wat heb je weer eluke dingen beleefd en gedaan hor! je geniet er echt van en haalt er uit wat erin zit he!!
    Ben benieuwd weer naar je volgende verhaal, dikke kus mam

• 18 Februari 2007 - 10:01

El:

Vet verhaal man!

• 21 Februari 2007 - 21:31

Broeders:

Hee broertje,

Het klinkt allemaal echt te vet man, ik ga je snel even bellen. Al te lang niet gesproken. Hou je taai en tot snel!

No worries at All!!! (K)